Detingut un furtiu per espoli del jaciment arqueològic de Palol Sabaldòria, a l’Alt Empordà

Els Mossos d’Esquadra han detingut un home per un delicte contra el patrimoni històric. El passat mes d’octubre fou sorprès per uns testimonis  que li van fer fotos mentre espoliava el recinte arqueològic de Palol Sabaldòria a Vilafant, a l’Alt Empordà amb un detector de metalls i amb una aixada tot fent un forat a terra. Aquesta acció va malmetre el paviment medieval.

Després de declarar en seu judicial, el jutge n’ha decretat la llibertat amb càrrecs. Segons la Unitat Central de Patrimoni Històric, l’any passat s’ha detingut vuit persones per espoliació de jaciments arqueològics, sis de les quals a l’Alt Empordà.

El jaciment de Palol Sabaldòria és un nucli reduït format per les restes de l’església preromànica de Sant Miquel, el castell medieval dels segles XI-XII i el mas de Palol, situat a llevant de la població de Vilafant. El Castell situat a llevant de l’església, era de planta rectangular amb restes d’una posible cisterna a l’interior. A l’exterior del recinte s’observa els fonaments d’una torre de planta circular de 6,5 metres de diàmetre.

Precisament aquest proper dijous al programa El Racó del Grup d’Història del Casal a Mataró Ràdio parlarem amb el Doctor Joan Carles Alay, Secretari de la Societat Catalana d’Arqueologia sobre la seva tesi doctoral dedicada a L’espoli arqueològic a Catalunya: el furtivisme. Bases jurídiques i conceptuals.

Més informació:

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s